виж всички

FAST FOOD ХРАНИТЕ – ЗА И ПРОТИВ

(17.02.2012)
FAST FOOD ХРАНИТЕ – ЗА И ПРОТИВ

Fast Food и затлъстяването, връзка между двете? Да и Не. Защо?

Да, заведенията за бързо хранене са основен виновник за затлъстяване, защото продуктите, които предлагат са с пословично високо съдържание на калории, високо съдържание на мазнини и високи нива на натрий. Не, че  други храни не могат да бъдат с високо съдържание на калории, мазнини, масла и въглехидрати, и да не се предлагат в  заведения за бързо хранене, но все по-разпространено е мнението, че там са истинските виновници, водещи  до затлъстяване. Така че, като говорим за това, имаме предвид всички   храни, отговорни за увеличаване на теглото и прекомерното затлъстяване, а не просто заведенията за бързо хранене.
Разбира се, основното тук е, че именно такава храна се харесва на голяма част от хората, а тийнейджърите са особено "пристрастени" към тях. Погледнете излъчването на реклами за fast food-храна, насочени към тийнейджъри (и малки деца, 3-9) как въздейства на съзнанието им, за тях заведенията за бързо хранене са израз на " нещо различно", " на рейв" и яростен отговор срещу родителската намеса и налагане на здравословен и полезен начин на живот. 

Храна по време на път. Лесно, удобно, безпроблемно. Добър вкус и прекрасен аромат!

Знаете ли, че продуктите от менютата на веригите за бързо хранене съдържат 65% повече калории от стандартните ястия, което означава, че приемате с по-малко количество храна, повече калории, отколкото бихте искали? Средният препоръчителен състав на калории е 263 калории в 100 грама (4oz) храна.

Това означава, че, ако ядете един сандвич плюс картофи, буквално изяждате почти двойно повече калории в сравнение с ваш приятел, който яде същото количество паста и салата.
Ако сте фен на бързото хранене, редовно, то може да станете жертва на "случайно" затлъстяване. Доста плашещ е факта, че едно ядене на „бърза” храна може да съдържа достатъчно калории, еквивалентни на калорийният прием за целия ден! Ето защо съвременните тийнейджъри имат проблем с теглото. Има "ясна" връзка между храненето и затлъстяването? Fast Food – храните увеличават риска от затлъстяване.
Съставките във Fast Food-храните
1.    Съдържат високи нива на наситени мазнини, непреработени мазнини и по-голямо количество рафинирани въглехидрати, които добавят калории и водят до наднормено тегло или затлъстяване.
2.    Съдържат високи нива на натрий (сол) и захар, които са вредни за вашето здраве.


3.    Произвеждат по-висока киселинност и са трудно смилаеми.
4.    В по-рафинираните въглехидрати липсват влакна, което може да доведе до констипация и хаотични навици на червата. Сблъскате ли се със затлъстяване веднъж, ще бъдете изправени пред по-високи рискове от здравословни проблеми, като сърдечно-съдови заболявания, високо кръвно налягане, диабет, висок холестерол и някои видове рак.
5.    Ако ядете и други храни, с прекалено високо съдържание на калории, мазнини, захар, холестерол и натрий, и в които няма достатъчно фибри, плодове и зеленчуци, и не доставят полезни за организма вещества, отново увеличавате риска от затлъстяване.

Вината не трябва да се прехвърля само върху Fast Food-храните

Бързото хранене и наднорменото тегло имат връзка, но не са основен аргумент.
Същността на въпроса е, че не може да се определи една-единствена храна, виновник и причина за затлъстяването. Всичко зависи от това колко поемате и колко изразходвате. Ако сте в активна възраст и се занимавате със спорт поне три пъти седмично, естествено че можете да ядете каквото пожелаете, просто няма "безопасно" на брой на хранене с огромни количества храна, в продължение на дълъг период от време.
Следвайте насоките за здравословно хранене и се хранете с домашно приготвена храна. Влагайте в ястията пресни продукти, с известен произход. Отделете време за себе си и храната у дома, така си подарявате здравето, което заслужавате

Нашият съвет?

Просто бъдете малко по-дисциплинирани в хранителните си навици, хранете се умерено и доставяйте необходимото разнообразие на организма!